sobota 23. května 2015 | By: Unknown

Finále Eurovize - zhodnocení všech finálových songů (1/3)

Česko bohužel do finále Eurovize nepostoupilo. Ale to mi nebrání v tom zhodnotit ostatní finálové songy.















Tohle velké zhodnocení bude rozděleno na tři části z toho důvodu, že ve finále je 27 zemí a kdyby bylo všechno v jednom článku, bylo by to dost dlouhé a nikdo by to nechtěl číst. V první části budou postupující z prvního semifinále, v druhé budou postupující z druhého semifinále a ve třetí budou postupující, kteří postupují do finále automaticky. Je jich sedm - tzv. Velká pětka (země, které posílají organizaci, která Eurovizi organizuje nejvíce peněz - Německo, Francie, Anglie, Itálie a Španělsko), hostitelská země (v tomto případě Rakousko) a nováček (letos je to Austrálie). Všechny části vyjdou do deváté večerní hodiny, kdy začíná Velké finále Eurovize, jež lze sledovat na ČT 1.

Postupující z 1. semifinále

Albánie - Albánii reprezentuje letos zpěvačka Elhaida Dani s písní I'm Alive. Co o to, nezpívá špatně, ale samotná písnička je dost zapomenutelná. V Eurovizi sice boduje mainstream, ale tohle hodně splývá s jinými písněmi. V tomto případě nevidím moc velkou šanci na výhru. Aby na ni mohla pomýšlet, musela by předvést skvělou show. A v prvním semifinále sice nebyla špatná, i tak tady je ale několik soutěžících, co předvedli o dost lepší show. Přesto to není tak špatné, grafika která je za zpěvačkou je rozhodně lepší, než ta jakou měli naši reprezentanti. 
Ve zkratce: Elhaida zpívá dobře, song je docela fajn, ale poměrně zapomenutelný a nijak moc nevýrazný. Show, kterou předvedla v semifinále, je pěkná, ale také není zcela dechberoucí, čili na výhru to je pouze pokud pro Albánii budou hlasovat sousední a kamarádské země.
Šance na výhru podle mně: 35%


Arménie - Tak tohle je již lepší. Arménii letos reprezentuje skupina Genealogy, která vznikla pouze za účelem této nejsledovanější hudební show na světě a přišla do ní se songem Face The Shadow (původně Don't Deny). Minimálně refrén vám utkví v paměti. Začátek zní jako písnička z nějaké starší pohádky od Disneyho. Poté se to pomalu rozjíždí do velice dobrého refrénu. Všichni zpěváci zpívají skvěle a myslím si, že výhra je zde pravděpodobnější než u Albánie. Show kterou předvedla Arménie sice nebyla tak velkolepá jako ta Albánie, výhodou skupin je ale, že si můžou nacvičit choreografii. A ta se docela povedla.
Ve zkratce: Chytlavé, zapamatovatelné, částečně originální, částečně mainstream. Prostě něco co tahle soutěž chce. 
Šance na výhru podle mně: 55%

Rusko - Tak tohle je velká šance na výhru. Rusko reprezentuje Polina Gagarina s písní A Million Voices. Píseň skvěle graduje, refrén je parádní. Píseň je potenciální hit, který má velkou šanci uspět. Sice vám to neutkví tolik v hlavě, ale alespoň to není vlezlé. A show, kterou předvedla Polina byla vážně parádní a velkolepá.
Ve zkratce - Skvělá hitová píseň, již zpívá zpěvačka, která umí zpívat v kombinaci s velkolepou show (která se od Ruska dala čekat)? To je hodně dobrý recept na úspěch. (A přiznejme si, že Rusů je ve světě dost, kteří budou hlasovat pro svou zemi.)
Šance na výhru podle mně: 90%

Rumunsko - Za Rumunsko soutěží zpěvák Voltaj s písní De la capăt, v angličtině All Over Again. A je to příjemně poslouchatelný kousek. Voltaj zpívá dobře a písnička není nijak vlezlá a stejně vám refrén utkví v hlavě. Text je klasicky baladický, ničím překvapující. Samotný song by mohl mít šance na výhru docela vysoké šance. Naživo, ale píseň nezní tak dobře jako normální nahrávka, ten refrén není tolik slyšet. A show je dost podprůměrná.
Ve zkratce: Sice chytlavá a pěkná píseň, show je však dosti mizerná a nudná.
Šance na výhru podle mně: 50%


Řecko - Řecko na Eurovizi letos reprezentuje zpěvačka Maria-Elena Kyriakou s písní One Last Breath. A je to další balada. Sice postupně graduje, ale i tak je ničím nevybočující, nudná a prostě nic moc. Zpěvačka sice zpívá dobře, ale to nemění nic na to že je to docela ukolébavka. Show kterou předvedla v semifinále je stejně nudná a nevýrazná jako samotná písnička. Sice ta gradace je docela pořádná, ale nezařaditelná, po chvíli si na ni ani nevzpomenete. (Zpěvačka je mi hrozně nesympatická :/)
Ve zkratce: Další balada, tentokrát nudná a nezapamatovatelná. Show je na tom stejně. Tohle výhra asi nebude.
Šance na výhru podle mně: 10%

Estonsko - Za Estonsko jsou v Eurovizi Elina Born & Stig Rästa s písní Goodbye To Yesterday. Je to chytlavá píseň s prvky jazzu (jen nepatrnými), taková polobalada, která je ale opravdu hodně příjemná na poslech, myslím si, že Estonsko vybralo letos své zástupce skvěle. Show sází na jednoduchost, ale přesto se mi líbí. Příklad toho, že nemusí být vždy velkolepá.
Ve zkratce: Příjemná a chytlavá píseň s docela obstojnou show. 
Šance na výhru podle mně: 75%


Gruzie - Tu reprezentuje Nina Sublatti s písní Warrior. Je to píseň, která má název stejný jako píseň z Malty (která se mi líbí víc, ale do finále nepostoupila). Každopádně tahle Warrior je chytlavá a ačkoliv mainstreamová, v Eurovizi vyniká, vzhledem k tomu že se nejedná o další baladu. Show se povedla. Je velkolepá a sedí k songu. Jediné co mi nesedne, je ten oblek, v němž zpěvačka je. Každopádně Gruzie má šanci na výhru.
Ve zkratce: Velkolepá show znamená úspěch. Song je také dost dobrý a tohle prostě není bez šancí na výhru.
Šance na výhru podle mně: 80%


Srbsko - Za Srbsko soutěží v Eurovizi Bojana Stamenov s písní Beauty Never Lies. Píseň je příjemná, Bojana zpívá opravdu dobře a refrén je hodně silný. Postupně se píseň rozjíždí, graduje až do finální skvělé části. Beauty Never Lies je chytlavá a refrén má opravdu parádní. A parádní je i sasmotná show, protože když dokázala roztancovat celou arénu, něco to dokazuje. Je velkolepá, překavpivá, prostě skvělá.
Ve zkratce: Hodně dobrý song a skoro neuvěřitelná show. Tohle má velkou šanci.
Šance na výhru podle mně: 85%


Belgie - Poslední postupující do finále z prvního semifinále je Belgičan Loïc Nottet s písní Rhytm Inside. Samotná píseň není špatná, vlastně je docela dobrá. Pokud nic, tak vám v hlavě utkví hlavně "ra-pa-pa...". A je to v porovnání se spoustou jiných balad v Eurovizi, rozhodně příjemné. A show, kterou předvedl v semifinále neměla chybu. Sice na Srbskou nebo Ruskou show to nemá, ale drží se to hned za nimi. Především má skvělou choreografii. 
Ve zkratce: Něco jiného, než je balada, parádní show. Prostě super ^^
Šance na výhru podle mně: 80%

Ou... tak jak koukám, už postupující z prvního semifinále jsou dost silní. To finále bude dost nerozhodné. Tak ho sledujte na Jedničce v devět večer.

3 komentářů:

Makkakonka řekl(a)...

Takže.. na úvod bych asi měla říct, že jsem opravdu netušila, co to je Eurovize. Tyto věci moc nesleduju a jdou naprosto mimo mě :D
K první písničce: líbí se mi hlas té zpěvačky, v tomhle jsem celkem vybíravá, takže je to vcelku velká pochvala, sama zpěvačka a její song mi přijdou celkem tuctoví..
Druhá písnička mě zaujala, hodně. Hlas má ten chlap na začátku velmi příjemný, ale asi bych píseň více ocenila, kdyby ji zpíval jen on..
Polina má opravdu skvělý hlas!
Rumunský song se mi líbí, mám tento typ písní celkem ráda :)
Řecký song se mi nelíbí..
Z estonské mám rozporuplné pocity..
Warrior je dobrá píseň, ale jsou tu i lepší, z mého pohledu..
Bojana zpívá skvěle!
Poslední píseň mi přijde taková.. zvláštní, něčím nová, neokoukaná, ale zároveň je tam nějaké ale..
:D Moje vyjadřovací schopnosti jsou stereoptypní :D

Dominika řekl(a)...

Veľmi sa mi páči ako si tieto články spracoval. Už som ti to tu raz aj komentovala (včera) ale dnes som sa sem vrátila a ten komentár tu nie je. Takže som ho asi neuverejnila. Neviem :-)
Každopádne sa často stotožňujem s tvojimi názormi. Tu nesúhlasím asi len s Ruskom (tá pesnička sa mi vôbec nepáči) a Srbskom (strašne klišé text)
Inak, tiež som písala dnes článok s mojou top finálovou šestkou, tak ak chceš, mrkni tam :-)

Kate řekl(a)...

Nejméně se mi líbila Albánie a Řecko, u kterého jsem si ani neuvědomila, eže už píseň skončila. :D A Gruzie taky nebyl úplně můj šálek kávy... :(

Okomentovat

Používá technologii služby Blogger.