čtvrtek 11. června 2015 | By: Unknown

Knižní nej: duben + květen

Původně to mělo být březen + duben, protože jsem myslel, že těch článků stihnu za květen napsat víc, ale pomalu se blížil konec roku (který se pořád blíží), což znamená hromady písemek, zkoušení, pokud nemáte dost známek a tak. Psali jsme každý týden a já zjistil, že mám pořád šanci na vyznamenání (teď jen doufat, jestli jsem nezkazil závěrečnou písemku z matiky), takže jsem se učil (opravdu :O ). Nejvíc zabijácký je ale tenhle týden, kdy píšeme ze všech předmětů krom dějepisu, a takových těch předmětů jako výtvarka, tělák, hudebka... Těch několik týdnů jsem ani moc nečetl. Ale teď konečně jsem si udělal čas na blog, doufám že už nějaká delší pauza nebude (ačkoliv nevím jak přes prázdniny). Mno teď k tomu, co jsem přečetl.
Zmiňoval jsem, že v květnu jsem moc nečetl. Přečetl jsem vlastně jenom jednu knížku. Celkově za duben a květen jich ale bylo celkem 6. Z toho to jsou dva recenzní výtisky (které jsem měl už zrecenzovat někdy v dubnu, čímž se moc omlouvám Fragmentu, ale recenzi na Arkádii mám už rozepsanou, čili to brzy dopíšu), dvě knihy z knihovny a dvě, které jsem si koupil ze svého.


Nejlepší kniha

Cinder - Marissa Meyer (Měsíční kroniky #1)
Proč?: Dost jsem váhal, mezi Cinder a druhým dílem Monumentu. Nakonec ale Cinder vyhrála. Má to spád, akci, neuvěřitelně propracovaný svět, osobitý styl psaní. Prostě vše, co by měla mít skvělá kniha. Zezačátku jsem se sice Cinder prokousával, ale po cca 50 stránkách mě kniha pohltila a na konec jsem jenom koukal s otevřenou pusou. Už si chci koupit druhý díl. Neudělám stejnou chybu, jako při Cinder, kdy jsem si říkal že to nebude takový zázrak, a šel pro ni do knihovny. Takhle si ji budu muset dokoupit. Recenzi jsem sice nenapsal, ale možná napíšu. ^^

Nejhorší kniha

Temné hory - Patrick Carman (Elyonova země #1)
Proč?: Ne, nebylo to tak hrozné, ale z těchto knih rozhodně nejhorší. Velká nuda, špatně napsané... (recenze). Pochyboval jsem, jestli to vůbec dočtu. A to je ta kniha dost tenká. 




Největší překvapení

Procitnutí - Kai Meyer (Arkádie #1)
Proč?: Po Elyonově zemi jsem byl trochu skeptický ohledně poslední knihy od Fragmentu, kterou jsem musel dočíst. Pro info: Když jsem si říkal o recenzní výtisky, vybíral jsem si samé novinky, nebo knihy, nad nimiž jsem si nebyl jist jestli se mi budou líbit. A tak jsem se bál, že Procitnutí bude další šlápnutí vedle. A kupodivu nebylo. Sice to byla místy trochu nuda, ale jinak se to pěkně četlo, často se tam něco dělo a skrývalo to pár překvapení. Jako oddechovka to je dobrá kniha.

Největší zklamání

Čistý - Julianna Baggot (Čistý #1)
Proč?: Není to zase takové zklamání. Ale poté, co jsem slyšel na knihu chválu ze všech stran, poté co jsem si přečetl zajímavou anotaci a viděl nádhernou obálku, čekal jsem od toho víc. Čistý má skoro 500 stran a první třetina mě vůbec nebavila. Sice to má skvělý nápad, ale autorka téměř nedokáže napnout, nedokáže akci popsat tak, aby vás to bavilo. Čili nápad je parádní, froma zpracování průměrná. (Ale kdyby z toho udělali film, bylo by to epické...)

Nejvtipnější kniha

Monument 14 - Emmy Laybourne (Monument 14 #1)
Proč?: No dobře, zase tak vtipné to nebylo. Ale v porovnání se všemi ostatními knihami, které jsem přečetl jo. Několikrát mi kniha vykouzlila úsměv na tváři, hlavně v částech s malými dětmi. Ale rozhodně to není úplně vtipná knížka.




Nejnudnější kniha

Temné hory - Patrick Carman (Elyonova země #1)
Proč? Už jsem to psal několikrát. Minimálně dvakrát. Jednou v recenzi, jednou u nejhorší knihy. Elyonova země je hrozně nudně napsaná, s žádnými zvraty nebo alespoň špetkou akce. Vážně mi trvalo, než jsem to dočetl.




Nejnapínavější kniha

Nebe v plamenech - Emmy Laybourne (Monument 14)
Proč?: Nemohl jsem se rozhodnout jestli první nebo druhý díl. Nakonec je nejnapínavější druhý, protože ten tu ještě nebyl zmíněn, a protože ke konci jsem se od toho nemohl odtrhnout. 





Nejromantičtější kniha

Procitnutí - Kai Meyer (Arkádie #1)
Proč?: Již anotace vám připomene Romea a Julii. A ačkoliv znám i romantičtější knihy, v porovnání s těmito je nejromantičtější. A přece jen té romantiky tam není zase tak málo. A oceňuji, že tam nebyla násilně nacpaná, jako se to stává v poslední době často.



Nejlepší obálka

Čistý - Julianna Baggot (Čistý #1)
Proč?: Nádherné barevné sladění, skvělý a originální nápad, navíc pod tímto přebalem je sice stejný, ale černobílý obrázek, v němž je ale zelené oko. Špatně se to popisuje, ale hrozně se mi to líbí. Obálka je myslím skvělé lákadlo.




Nejhorší obálka

Sakryš, nemůžu vybrat nejhorší obálku, protože jsou hrozně povedené všechny. Obě od Monumentu jsou skvěle graficky vyvedené, Arkádie: Procitnutí dobře souvisí s dějem, Cinder má dobře zvolené barvy, o Čistém ani nemluvím a Elyonova země je udělána v pěkných barvách a souvisí s dějem. Nejhorší obálku holt nevyhlásím. :D 











4 komentářů:

Makkakonka řekl(a)...

Z knih jsem četla jen Elyonovu zemi, kterou na rozdíl od tebe, hodnotím velmi kladně.

Maddie Fiedler řekl(a)...

Nejlepší knihu ti rozhodně schvaluji! :)
Monument 14 mám doma, chtělo by to akorát ty další díly :D

Kate řekl(a)...

Já poslední měsíc a půl taky seděla jen u učení... :( Ale teď u finíto! Akoát zítra odevzdat webovky do informatiky. :D Dneska jsem na to jaksi zapomněla... o:)

katka219 řekl(a)...

Už aby byly prázdniny!! Teď už jsou naštěstí známy uzavřené, ale byl to vážně boj!
Co se týká knížek, tak u všech se mi opravdu moc líbí obálky a už dlouho bych si chtěla přečíst Monument 14. Snad se k tomu teď v létě konečně dostanu:)

Okomentovat

Používá technologii služby Blogger.